Prima pagină » Sony ULT TOWER 10 – bass la superlativ, cu gălăgie cât cuprinde (review)

Sony ULT TOWER 10 – bass la superlativ, cu gălăgie cât cuprinde (review)

de Roboțelul @ iDOR.info
sony-ult-tower-10-–-bass-la-superlativ,-cu-galagie-cat-cuprinde-(review)

Sony sunt un nume vechi pe piața audio, și un brand familiar pentru cei care în trecut au vrut o calitate a sunetului bună la un preț rezonabil. Recent, compania a lansat o nouă serie de produse audio, denumită „Ult”, iar în fața noastră astăzi avem cel mai mare reprezentant al familiei, gigantica boxă Sony Ult Tower 10. Este extrem de gălăgioasă, potrivită pentru tot felul de activități care necesită mult zgomot cum ar fi petrecerile, și vine cu un bass care îți zguduie plămânii.

O să începem cu dimensiunile, primul și cel mai „mare” aspect care îți sare în evidență. Cu o înălțime de peste 1,1 metri și o greutate de aproape 30kg, sunt puține boxe de genul ăsta mai impunătoare decât asta. Dacă la auzul greutății deja te-au apucat durerile de spate imaginându-ți cum vei căra matahala de colo-colo prin casă, Sony s-au gândit la tine și au montat niște roți pe baza boxei care funcționează bine, și te ajută să muți măgăoaia fără să îți rupi spinarea.

Sony ULT TOWER 10

Bun, acum că am dat asta la o parte, e vremea să vorbim despre cel mai important lucru, sunetul. Și am să spun din capul locului: dacă ești iubitor de bass, boxa asta o să te dea pe spate. Ba chiar, ăsta este chiar laitmotivul lineup-ului nou, și toate produsele sunt dezvoltate cu o atenție sporită acordată notelor joase. Boxa are și un buton denumit „ULT” pentru două nivele distincte de bass boost (de tipul tare și foarte tare), și ca să o testăm i-am dat să cânte câte ceva din fiecare.

Încă de la început am „mirosit” faptul că Ult Tower 10 a fost gândită pentru muzica băsoasă, gen tehno, electro sau pop, și când am pus Around the World de la Daft Punk am realizat imediat că aveam dreptate. În timp ce vocea distorsoniată și sintetizatoarele s-au auzit plăcut, notele joase sunt cele care au furat show-ul. Am activat setarea pentru cel mai puternic bass și am rămas uimit atunci când a început să se zguduie ușa camerei. Și asta doar la 50% volum!

Sony ULT TOWER 10

Dacă alegi să crești și mai tare volumul nu doar că nu prea vei mai putea sta lângă ea, dar și vecinii tăi te vor urî cu patimă. Ca un mic disclaimer, camera în care am testat noi boxa este una destul de mică, și sunt sigur că dacă o scoți afară, eventual lângă o piscină sau la un grătar, situația nu ar mai fi atât de gravă. Dar nu recomand să îți iei așa ceva dacă tot ce plănuiești să faci este să o ții în casă, la bloc, pentru că nu o să poți să te bucuri niciodată de întreg potențialul ei. Bass-ul extrem de puternic se traduce perfect și în muzica rap, unde HUMBLE de la Kendrick Lamar nu a sunat niciodată atât de strong.

Dar performanța bună în muzica cu mult bass m-a făcut să mă întreb cum se pretează și în genuri care nu beneficiază atât de mult de joase puternice. Am pornit cu ceva mai vechi din genul classic rock, Since You’ve Been Gone de la Rainbow, care s-a auzit foarte bine cu butonul de bass oprit. Cu el pornit am observat cum boxa încerca să adauge bass într-un mod destul de artificial acolo unde nu era nevoie, lucru care nu a făcut mari favoruri piesei.

Sony ULT TOWER 10

În schimb, Keine Lust de la Rammstein s-a auzit sublim cu bass-ul dat la jumătate, și am ajuns la concluzia că acolo unde piesa permite, butonul ăsta este extrem de versatil și de fun. Am încheiat cu ceva mai heavy, mai precis Breed de la Nirvana, unde nu am fost deloc impresionat. Am avut impresia că difuzoarele se chinuie să reproducă într-un mod curat riff-ul distorsionat de chitară, chiar și cu setarea pentru bass extra oprită. Sunt sigur că, cu ceva tweak-uri in egalizator ai putea obține o performanță mai bună, dar dacă ești adeptul muzicii de genul ăsta, cred că există alte variante mai potrivite.

Dar am menționat de difuzoare, și nu mi-aș face treaba dacă nu am trece prin revistă rapid câte și cum sunt. Și avem așa: 2 tweetere pe față de 40mm, alături de două difuzoare midrange de 80mm și un woofer absolut imens de 320mm în mijloc. Sunetul este gândit să fie unidirecțional aici, dar cu toate astea Sony au mai inclus încă două tweetere pe spatele boxei, pentru un sunet mai plin și mai spațios, lucru pe care nu pot decât să îl apreciez.

Sony ULT TOWER 10

Boxa suportă codecul LDAC al celor de la Sony pentru muzică lossless, deci dacă folosești Tidal, Apple Music sau alt serviciu care livrează muzică la calitate mare și ai un telefon capabil de așa ceva (adică un telefon Android, iPhone nu suportă LDAC), te poți bucura de fiecare detaliu auditiv oferit de piesele tale preferate.

Sony ULT TOWER 10

Dar partea cea mai bună acum vine. Ult Tower 10 este destinată folosirii la petreceri, iar pentru a întreține atmosfera Sony au montat pe muchiile de sus și de jos LED-uri RGB care se pot sincroniza cu muzica. Am un sistem de la Sony acasă fix cu această funcție, și recunosc că am lăsat mereu luminițele pornite când am avut ocazia.

Sony ULT TOWER 10

Iar party piece-ul este, fără îndoială, microfonul inclus în cutie. Da, și boxa asta vine cu un microfon la pachet pentru serile alea nebune de karaoke cu prietenii, și încă unul foarte bun. Se aude clar, este ușor și comod și are inclusiv suporți speciali pe laterala boxei, deci există foarte puține șanse să rătăcești microfonul prin casă. Pachetul pentru karaoke este completat de un soi de stand special pentru telefon sau tabletă, unde să îți pui versurile.

Sony ULT TOWER 10

Tot în pachet vei găsi și un cablu optic, special gândit pentru a conecta boxa la televizor. O poți folosi și pe post de soundbar dacă chiar dorești, dar nu cred că vor fi mulți cei care vor face asta, în mare parte deoarece este destul de greu spre imposibil să o integrezi în mobilă așa cum ai face cu un soundbar tradițional.

Concluzie

Înainte să tragem o concluzie, trebuie să vă spun și prețul. Am găsit boxa asta la vânzare chiar acum pentru prețul de 6.000 de lei, o sumă corect pentru ce oferă. Sigur, vei obține un bang for the buck mai bun și un sunet superior de la un sistem dedicat cu mai multe boxe separate, dar dacă vrei o soluție all-in-one, relativ ușor de transportat și care să zguduie pereții casei, atunci Sony Ult Tower 10 este o alegere bună.

Metaliștii vor fi ușor dezamăgiți de calitatea sunetului, dar cu ceva timp petrecut în egalizator și un minim de răbdare poți jongla cu frecvențele pentru a obține un sunet mai potrivit. În schimb, orice alt gen de muzică se va auzi extrem de puternic și de tare, cu un bass de îți duduie urechile și volum din belșug.

Această știre este preluată prin Roboțelul iDOR.info!

Sursa acestei stiri: Sony ULT TOWER 10 – bass la superlativ, cu gălăgie cât cuprinde (review)

Autor/editor: